Politica de garantii

I. Termeni generali

1. Termenul de garantie este de 1 an de zile de la data livrarii produsului.

2. Cumparatorul are obligatia sa aduca la cunostinta A1turbo.ro de existenta unui gaz de garantie intainte de implinirea termenului de garantie.

3. In cazul returului, produsele trebuiesc ambalate in mod corespunzator astfel incat starea acestora sa nu fie afectate si de transportul acestora.

4. Produsele trebuiesc insotite de urmatoarele documente:

  1. copie după factura/bonul fiscal de cumpărare;) 
  2. copie după certificatul de înmatriculare sau cartea de identitate ale vehiculului pe care au fost instalate/montate sau, după caz, pentru care sunt folosite produsele care fac obiectul garanției; 
  3. copie după documentul care atestă valabilitatea inspecției tehnice periodice a vehiculului pe care au fost instalate/montate produsele sau, după caz, pentru care sunt folosite produsele care fac obiectul garantiei; 
  4. copie după devizul de lucrări si factura/bonul fiscal pentru operațiunile de service efectuate;
    nota de constatare completată de un operator economic cu capabilitate tehnică, conform definiției din Ordinul MTCT nr. 2131/2005, care a analizat cazul 
  5. dovada instalării/montării/reparării produselor de către un operator economic autorizat de RAR pentru aceste operațiuni de service; 

5. In cazul in care solicitarea de garantie este justificata, atunci At1turbo.ro se obliga sa inlocuiasca produsul in termen de 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul a predat produsul catre A1turbo insosit de toate documentele prevazute la art.4. Daca produsul nu mai este disponibil atunci se va returna contravaloarea acestuia.

6. Valoarea garantiei acopera cel mult valoarea produselor achizitionate si platite de catre cumparator.

7. In caz de solicitare de garantie nejustificata, toate costurile ocazionate de solutionarea acesteia vor fi suportate de catre cumparator.

II. Cerinte de montare si utilizare

1. Inainte de montarea turbosuflantei este obligatoriu schimbul de ulei, a filtrului de ulei și a filtrului de aer;

2. Inainte montării conductei de ulei a turbosuflantei, este necesară umplerea cu ulei proaspăt, prin orificiul de ungere; 

3. Inainte montării conductei de ulei a turbosuflantei, este necesară umplerea cu ulei proaspăt, prin orificiul de ungere; 

4. Inainte montării turbosuflantei este necesară curățirea tubulaturii, a galeriei de evacuare și a conductelor de ulei, iar dacă etse cazul chiar înlocuirea acestor componente; 

5. Respectarea calității uleiului indicat/recomandat de producătorul autovehicului pe care s-a montat turbosuflanta; ­după montarea turbosuflantei, la prima pornire a motorului, acesta va fi lăsat la ralanti aprox. 5 minute; 

6. După recondiționarea sau repararea motorului este recomandat ca motorul să funcționeze câteva minute fără turbosuflantă montată, după care trebuie schimbat uleiul, filtrul de ulei, urmând ca ulterior să se monteze turbosuflanta; 

7. La orificiile de intrare și ieșire a uleiului din turbosuflantă este interzisă folosirea oricărui material de etanșare fluid sau vâscos; 

8. Dupa utilizarea motorului la sarcini mari, mers pe autostrada, remorcare, urcare de pante abrupte, se recomanda ca inainte opririi motorului acesta sa ruleze cateva minute la relanti

III. Situatii in care nu se acorda garantia

1. Nerespectarea conditiilor si instructionilor de montaj si folosire descrise anterior.

2. Lipsa documentelor prevazute anterior.

3. Nerespectarea termenelor prevazute anterior.

4. Autovehiculul are suferite modificari la sistemtele de evacuare, bloc motor si anexele acestuia.

5. Cumparatorul a furnizat date gresite de identificare a produlusului.

6. Autovehiculul a fost exploatat in conditii intensive, competitii sportive.

7. Seriile si marcajele prodsului a fost sterse sau deteriorate.

8. Piesa a fost deteriorata ca urmare a transportului sau daca a fost utilizate pentru alt scop decat cel pentru care a fost destinat.

9. Daca cumparatorul a aplicat marcari sau stantari suplimentare.

10. Daca paletele de pe evacuare sau admisie prezinta urme de lovire, indoire sau deteriorare.

11. Daca sunt prezente impuritati in ulei, axul si/sau bucsile prezinta caneluri cauzate de acestea. Acestea pot avea diverse cauze: defectiunea motorului, uleiul a fost utilizat intr-un interval mai mare decat cel recomandat de producator, folosirea altor uleiuri decat cele recomandate de producator, filtrul de ulei deteriorat, defectiuni alte supapei din filtru de ulei.

12. Daca ungerea este defectoasa:

  1. Intarzierea ungerii turbosuflantei cateva secunde, dupa schimbarea uleiului si a filtrului
  2. Accelerarea motorului imediat dupa pornirea acestuia.
  3. Presiunea scazuta a uleiului
  4. Contaminarea uleiului cu alte lichide ( combustibil sau lichid de racire)

Axul si bucsile vor prezenta urme fine si o schimbarea a culorii materialului sau exista posibilitatea griparii axului.

13. Lipsa ungerii, pe bucsi si pe ax se vor observa urme de arsuri si schimbarea culorii in albastru sau chiar negru:

  1. Turul de ulei este infundat sau fisurat
  2. Pompa de ulei este defecta
  3. Nivelul uleiului este scazut
  4. Ungere insuficienta

14. Temperaturi excesive, pe ax si interiorul turbosuflantei pe evacuare se poate observa ulei ars:

  1. Temperatura gazelor de evacuare mult mai ridicate decat in mod normal,
  2. Filtru de aer infundat, fisurat, instalatia de admisie/evacuare infundate
  3. Intalatie de alimentare defecta
  4. Catalizator defect sau infundat
  5. Blocarea actuatorului